سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب قرآنی و طب اسلامی ایرانی
 
قالب وبلاگ

اسفناج :اسفناج گیاهی است سرشار از کلروفیل و پروتئین و کارش نه تنها کمک به عمل هاضمه و تحریک ترشحات معدی، کبدی، لوزالمعدی و غدد داخلی است بلکه مواد معدنی قابل توجهی نیز در بر دارد. این گیاه دارای مقداری آهن، منیزیوم، فسفر، ید و مقداری مواد معدنی است که با عنوان " عناصر قلیل" نام میبرند و جهت تعادل اعمال حیاتی بدن بسیار لازم می باشند.

خواص دارویی : برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران کمی سرد و تر است و برخی عقیده دارند که متعادل است یعنی نه سرد است و نه گرم . -  برگ اسفناج منبع غنی ویتامین A   ، B3 ، C و آهن و پتاسیم می باشد . -  بدن را قلیایی می کند . -  خنک کننده است و برای پائین آوردن تب مفید است . -  ورم روده کوچک را رفع می کند . - برای ورم ریه مفید است . - ملین است و یبوست را برطرف می کند . - برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است . -  خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است . - برای از بین بردن ورم و درد گلو مفید است . - بهترین دارو برای کسانی است که مبتلا به کم خونی هستند . -  اسفناج روده بزرگ را تمیز می کند . -  ترشحات لوزالمعده را افزایش می دهد . - اسفناح سبزی مفید برای تقویت اعصاب است . - اسفناج برای رفع بیماری آسم و گرفتگی صدا بسیار موثر است . - رماتیسم و نقرس را درمان می کند . - برای زیاد کردن شیر در مادران شیر ده موثر است . -  تخم اسفناج ملین و خنک کننده است . - تخم اسفناج برای برطرف کردن ورم کبد و یرقان مفید است . -  اسفناج تعداد گلبولهای قرمز خون را افزایش می دهد . -  اسفناج را در سالاد خود بریزید و میل کنید . - اسفناج کلسترول خون را پائین می آورد . - آش اسفناج با گشنیز برای سردردهایی که ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است مفید می باشد . - تحقیقات دانشمندان نشان داده است که اسفناج در پیشگیری سرطان روده بزرگ ، معده ، پروستات ،‌حنجره و رحم موثر است .

مضرات : اسفناج برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگهای کلیه و مثانه مناسب نیست ضمنا آنهائیکه سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل میل نمایند


[ پنج شنبه 92/5/31 ] [ 11:38 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 462186