سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب قرآنی و طب اسلامی ایرانی
 
قالب وبلاگ

فواید سیاه دانه در طب سنتی

یک محقق طب اسلامی گفت: مصرف سیاه‌دانه رطوبت و تری را از بدن خارج می‌کند و برای کسانی که دچار سینوزیت هستند، بسیار مفید بوده همچنین در تنظیم فشارخون و رفع پروستات خوش‌خیم مؤثر است.

 سیدمحمدابراهیم ابراهیمی در گفت‌وگوبا «توانا» اظهار داشت: سیاه‌دانه دارای طبیعت گرم و خشک است و در طب سنتی کاربرد فراوان دارد.

  وی گفت: مصرف سیاه‌دانه برای تنظیم فشارخون، رفع پروستات خوش‌خیم، رفع تری و رطوبت بدن مفید است؛ طبق تحقیقی که در آمریکا درباره خواص سیاه‌دانه انجام شد، بیش از هزار ماده ضدسرطانی در سیاه‌دانه یافت شد.

 این محقق طب اسلامی اضافه کرد: مصرف سیاه‌دانه برای افرادی که سکته کرده‌اند، بسیار مفید است همچنین از بروز سکته در افراد پیشگیری می‌کند.

 ابراهیمی بیان داشت: مصرف سیاه‌دانه برای کسانی که در بدنشان تومورهای خوش‌خیم بروز پیدا می‌کند تا حدی می‌تواند مانع از بروز تومورهای خوش‌خیم شود.

 وی عنوان کرد: مالیدن روغن سیاه‌دانه به سر مانع از ریزش مو می‌شود و رشد موها را افزایش می‌دهد همچنین ماساژ صورت با روغن سیاه‌دانه می‌تواند موجب شفافیت و بهبود پوست صورت شود و روغن سیاه‌دانه سیاهی زیرچشم را از بین می‌برد.

 این محقق طب اسلامی تصریح کرد: مصرف سیاه‌دانه رطوبت و تری را از بدن خارج می‌کند و برای کسانی که دچار سینوزیت هستند، بسیار مفید است. این افراد می‌توانند 21 عدد سیاه‌دانه را در مقداری آب به مدت 12 ساعت خیس کرده و به وسیله قطره چکان چند قطره از آب آن را وارد بینی کنند که این کار سینوزیت را از بین می‌برد.

 افرادی که دارای طبیعت گرم و خشک هستند، بیش از 21 عدد سیاهدانه در روز مصرف نکنند زیرا موجب افزایش گرمی بدنشان می‌شود.


[ سه شنبه 92/12/27 ] [ 11:1 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 461922