سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب قرآنی و طب اسلامی ایرانی
 
قالب وبلاگ

طرز تهیه جوانه گندم:

مواد لازم:

گندم تازه با پوست                                                          300گرم

کیسه نخی سفید وکاملا تمیز                                               یک عدد

طرز تهیه:

گندم را تمیز کرده،شسته وبا آب ولرم به مدت 48 ساعت خیس وهر روز آب آن را نیز عوض کنید.به محض آن که گیاهک گندم ،سفیدک زد و شروع به ریشه زدن نمود،آن را تمیز بشویید ودر کیسه ای نخی ریخته وکیسه را مرطوب نمایید.پس از 24ساعت ،جوانه یا ریشه گندم را به خوبی خواهید دید.در این حال می توانید هر روز چند قاشق از آن را به سلاد خود اضافه کرده،میل کنید.

جوانه گندم را به صورت هایی دیگر نیز می توان استفاده کرد.اگر آن را مانند گوشت چرخ کرده،چرخ نمایید؛دارای چسب بوده می توانید آن را در تهیه ی انواع غذا های خام استفاده کنید .صورت دیگر این است که اجازه دهید تا ریشه ی گندم به اندازه ی یک سانتی متر رشد کند،سپس آن را خشک کرده ،آسیاب کنید.با این کار،آرد جوانه ی گندم به دست می آید که از ان در تهیه ی انواع شیرینی جات خام وطبیعی می توان مصرف نمود.

این جوانه سر شار از ویتامین ( ای) بوده،برای رفع اختلا لات ضعف تخمدان وتخمک گذاری فوق العاده مفید بوده،همچنین ضعف غدد جنسی در آقایان بسیار سود مند است .

توجه:برای رشد بیشتر جوانه گندم،می توانید هرروز با آب پاش،کیسه نخی ای را که جوانه ها درآ ریخته اید،مرطوب کنید.جوانه ها را می توانید با باغ جوانه نیز اماده نمایید.                                                                                    


[ یکشنبه 92/10/29 ] [ 5:39 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 461967