سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب قرآنی و طب اسلامی ایرانی
 
قالب وبلاگ

برای رفع لکه های سالک حتی بعضی کتاب ها دارد در بحث زالو درمانی یا بحث حجامت از چند جهت دور زخم سالک .اینها هم لک ِ زخم سالک روی پوست نمی ماند اما در پزشکی محلولی با استفاده از محلول های طبیعی روزی چند بار روی کک و مک ها و یا لکهای قهوه ای و سیاه یا خود زخم سالک را با سرکه ی طبیعی ماساژ می دهیم .لک ها از بین میروداین بزرگوارها زرنگی کنند.پشه ی خاکی که عامل انتقال سالک است همان اول جایی که پشه نیش زده یا مگس با تلاقی نیش زده بلافاصله با صابون یا شامپو محل را بشویند یا اینکه با همین سرکه ی طبیعی محل را ضد عفونی کنند .اثر گذاری مثبتش از اتانول بیشتر است . اینها یادشان می رود و میخارانند و چند روز میگذرد میبینند رنگش بر می گردداز بیماری های واگیردار هم هست


[ جمعه 93/3/23 ] [ 7:24 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]

گیاه شبدر یا یونجه یکی از معجزات طبیعت در درمان کم خونی و پلاکت پایین می باشد، البته باید این نکته را هم مورد توجه قرار داد که خواص درمانی این گیاه در نوع خود بی نظیر بوده و شاید بتوان در مکمل های غذایی گرانقیمت این خواص درمانی را یافت, جوانه های گیاه آلفا یا شبدر و به زبان ساده همان یونجه در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز جایگاهی به مراتب والاتر از گذشته را کسب کرده و همچنان پیشتاز میدان رقابت در مقابل مکمل های غذایی مصنوعی و غیر طبیعی است که برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرند، بعضی تا قبل از خواندن این مطلب حتی با شنیدن اسمش هم دچار ناراحتی می شدند چه برسد اینکه آن به صورت خوراکی استفاده کنند. در ادامه مطلب به طرز تهیه ، خواص درمانی و شیوه مصرف اشاره خواهیم کرد. امید است مورد توجه قرار گرفته و ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید.
خواص درمانی :
بهترین در درمان کم خونی و پلاکت پایین
تصفیه کننده ی خون و تنظیم فعالیت های کبدی
درمان گرگرفتگی و بدخلقی ناشی از علائم یائسگی
حاوی مقایدر بسیار کمی کالری و ویتامین‌های
A  ، C ، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین
آرامبخش اعصاب
مفید در درمان افسردگی
آنتی اکسیدان قوی(ضد سرطان)
مفید در مانع شدن از بروز چین و چروک زودرس در پوست
پیشگیری از
پوکی استخوان و بیماری های قلبی
طرز تهیه جوانه شبدر
برای تهیه جوانه شبدر ابتدا 100 تا 250 گرم دانه
شبدر را پاکسازی و شستشو کرده در ظرف آبی خیس کرده و در جای خنک و دور از نور زیاد گذاشته و روزانه یک تا دو بار آب آن را عوض کنید ، پس از حدود دو روز خیس بودن آنها داخل آبکش ریخته و دستمالی مرطوب روی آنها قرار دهید و سطح دستمال را مرطوب نگاه دارید و این عمل را تا تا زمانی که جوانه سر از پوسته دانه بیرون بزند ادامه دهید، اگر مراقبت های لازم را انجام دهید ظرف 3 الی 5 روز با توجه به نوع دانه جوانه ها آماده میگردد بعد از اینکه جوانه آماده شد در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید .
روش مصرف
روش اول : یکی از روشهای استفاده به این صورت است که می توانید جوانه تازه را هر وعده یک قاشق مرباخوری بعد از اینکه خوب جویده شد میل کنید.
روش دوم : هر زمان سالاد تهیه میکنید مقداری از آنرا به سالاد اضافه و نوش جان کنید
روش سوم : جوانه شبدر را پس از خشک کردن آسیاب کنید واز آن به همراه سبزیجات و سایر جوانه ها سوپ جوانه تهیه کنید که فوق العاده پر خاصیت میباشد .


[ پنج شنبه 93/3/22 ] [ 11:28 صبح ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]

گزنه سیستم دفاعی بدن را تحریک کرده و با خستگی مقابله می‌کند.

طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی - یک فنجان گزنه برای کسب انرژی

مدت‌های طولانی نگاه‌ها به گزنه منفی بوده و محققان به دیده‌ی شک و تردید به این گیاه نگاه می‌کردند. اما امروزه از گزنه در حوزه‌ی سلامتی استفاده‌ی زیادی می‌شود.

می‌توان گیاه گزنه را به صورت کپسول و جوشانده مصرف کرد.

گزنه سیستم دفاعی بدن را تحریک کرده و با خستگی مقابله می‌کند. گزنه به داشتن خواص نیروبخشی و ضدخستگی معروف است.

همه بخش‌های این گیاه مفید و قابل استفاده است. در فیتوتراپی از ریشه، ساقه، برگ‌ها، گل و دانه‌های گزنهبرای درمان ناراحتی‌هایی از قبیل مشکلات گوارشی، آرتریت، اگزما، بیماری‌های مربوط به پروستات، عفونت‌های ادراری، آسم، آکنه، شوره‌ی سر و غیره استفاده می‌شود.

البته خاصیت نیروبخشی و ضدخستگی گزنه مربوط به برگ‌های گیاه می‌باشد.

مصرف گیاه گزنه باعث احساس سرزندگی می‌شود و همچنین مقاومت بدن ما را در برابر استرس‌های گوناگون زندگی بالا می‌برد.

این گیاه سرشار از کلروفیل، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و ... است که باعث کسب انرژی شده و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

در بیشتر عطاری‌ها این گیاه را به صورت خشک شده و یا کپسول ارائه می‌دهند و از آنجایی که در طول سال می‌روید کافی است دستکش به دست کرده و در طبیعت به دنبال گزنه‌ی تازه باشید.

از ریشه، ساقه، برگ‌ها، گل و دانه‌های گزنه برای درمان ناراحتی‌هایی از قبیل مشکلات گوارشی، آرتریت، اگزما، بیماری‌های مربوط به پروستات، عفونت‌های ادراری، آسم، آکنه، شوره‌ی سر و غیره استفاده می‌شود

اگر احساس خستگی می‌کنید هر روز دم کرده‌ی این گیاه را مصرف کنید. یک یا دو مشت برگ گزنه‌ی تازه و در صورت نبود آن یک قاشق غذاخوری برگ خشک این گیاه را در یک لیتر آب داغ ریخته و دم کنید. روزانه 3 تا 4 فنجان و به مدت دو هفته از این دم کرده میل کنید.

توجه داشته باشید که مصرف این گیاه برای خانم‌های باردار و افرادی که از مشکلات کلیوی و قلبی عروقی رنج می‌برند مورد منع مصرف دارد.

اگر می‌خواهید کپسول این گیاه را مصرف کنید توجه داشته باشید که بیشتر از دوز تجویز شده، مصرف نکنید.


[ شنبه 93/3/17 ] [ 4:27 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]

میزان شیوع بی خوابی بین افراد بالای 65 سال بسیار بالاست.

آب آلبالو، نوشیدنی ترشی است که خیلی‌ها نمی‌توانند در مقابلش مقاومت کنند. بخصوص اگر در گرمای تابستان یک لیوان خنکش دم دستشان باشد. شاید بسیاری از دوستداران این نوشیدنی سالم ندانند با مصرف آن علاوه بر مقابله با التهاب و پیشگیری از بیماری‌های قلب، بر مدت و کیفیت خوابشان نیز می‌افزایند.

به گزارش مجله پریونشن، پژوهش جدیدی که در نشست زیست شناسی تجربی سال جاری میلادی ارائه شده، نشان می دهد اگر افراد سالمند روزی دو لیوان آب آلبالو بنوشند، می توانند ساعات خواب شبانه خود را حدود 90 دقیقه افزایش دهند. این پژوهش از سوی محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا صورت گرفته و آنان برای انجام این آزمایش افراد سالمندی را که از بی خوابی رنج می بردند، انتخاب کرده، برای آنها برنامه خاصی برای نوشیدن آب آلبالو در نظر گرفتند و در عین حال طی انجام آزمایش، میزان خواب شبانه آنها را اندازه گیری کردند. شرکت کنندگان در مرحله نخست باید به مدت دو هفته هر روز دو لیوان آب آلبالو می نوشیدند. مرحله دوم باز هم شامل یک دوره دو هفته ای بود که البته این بار شرکت کنندگان نباید این آب میوه را مصرف می کردند.
در مرحله سوم و پایانی آزمایش، به این افراد گفته شده بود باید به مدت دو هفته دیگر مطابق همان برنامه مرحله اول آب آلبالو بنوشند، اما این بار به جای آب آلبالو، نوشیدنی دیگری به آنها داده می شد که ظاهر و طعم آب آلبالو را داشت، اما آب آلبالو نبود. به زبان خودمانی به آنها آب آلبالوی تقلبی، البته سالم، می دادند. در پایان معلوم شد در دوره مصرف آب آلبالوی واقعی، ساعات خواب شبانه این افراد نسبت به دوره های دیگر به طور میانگین 84 دقیقه افزایش یافته بود.

محققان این پژوهش در توضیح نتایج به دست آمده می گویند آب آلبالو یکی از منابع طبیعی برای تامین هورمون تنظیم سیکل خواب و بیداری بدن، یعنی
ملاتونین است. رنگدانه های یاقوتی موجود در آب آلبالو، حاوی آنزیمی است که التهاب را کاهش می دهد و سیکل خواب و بیداری بدن را در وضع مطلوب تری قرار خواهد داد. حال هر چه میزان این ترکیبات رنگی در آلبالویی که آب آن را می گیرند بیشتر باشد، خاصیت افزایش خواب آن نیز بیشتر خواهد بود.

متاسفانه بنا به تخمین های آماری این محققان میزان شیوع بی خوابی بین افراد بالای 65 سال بسیار بالاست. مطابق برآورد آنها حدود یک سوم آمریکایی های 65 سال به بالا از معضل بی خوابی رنج می برند. البته منظور آنان از بی خوابی ابتلا به مشکلات گوناگون خواب است، چنان که فرد مبتلا سه شب در هفته نتواند درست بخوابد. به باور این محققان نوشیدن آب آلبالو برای رفع مشکلات خواب، نسبت به مصرف
داروهای خواب آور، راه بسیار سالم تری است زیرا بدون ایجاد هیچ یک از عوارض جانبی این دارو ها خواهد توانست بر طول مدت خواب بیفزاید و کیفیت خواب افراد را نیز بهبود بخشد.

پژوهشگران بر این باورند که مصرف قرص های خواب آور در دوران سالمندی می تواند لطمات جبران ناپذیری به آنها وارد کند. مثلا این داروها دفعات زمین خوردن افراد سالمند را بیشتر می کند و حتی می تواند این دفعات را تا چهار برابر افزایش دهد. طبعا این زمین خوردن ها سبب شکستگی هایی می شود که نیازمند جراحی خواهد بود و در آن سن وسال به این سادگی ها ترمیم نخواهد شد.

یک سوال مهم! ممکن است افرادی تمایلی به خوردن آب آلبالو نداشته باشند. آیا راه حل طبیعی دیگری که جایگزین آب آلبالو شود، وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ این سوال مثبت است. این افراد می توانند به جای آب آلبالو از میوه کیوی استفاده کنند و از خواص خواب آور کیوی بهره مند شوند. پژوهشی که بتازگی در چین منتشر شده، نشان می دهد خوردن دو عدد کیوی البته نه در طول روز بلکه درست یک ساعت پیش از خواب شبانه سبب می شود طول مدت خواب شما 13 درصد افزایش یابد و در عین حال از میزان بیدار شدن های مکرر شبانه نیز حدود 29 درصد می کاهد. البته باید توجه داشته باشید کیوی کمی دیرتر جواب می دهد؛ یعنی دست کم باید به مدت چهار هفته مطابق برنامه فوق کیوی مصرف کنید تا از بهبود وضع خواب خود لذت ببرید.

اگر در حال حاضر برای رفع مشکل خواب خود به تجویز پزشک از قرص های خواب آور استفاده می کنید، هرگز بدون دستور یا بدون مشورت با پزشک تنها با تکیه بر نتایج پژوهش فوق این قرص ها را کنار نگذارید. در این مورد با پزشک خود مشورت و به تشخیص و توصیه های او اعتماد کنید.


[ شنبه 93/3/17 ] [ 3:59 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]

 

91- شمس : شهادت دادن همه چیز به نفع او در قیامت - به بهشت رفتن به منزله صدقه دادن - موفق گشتن - عزیز شدن نزد مردم - افزایش رزق - آرام گرفتن لرز بدن .

 

92- لیل : :شهادت دادن همه چیز به نفع او در قیامت - به بهشت رفتن - اعطای نعمت از جانب خدا - حل مشکلات - خوش خوابیدن - فضیلت تلاوت ربع قرآن - پذیرفته شدن نماز نزد خدا - اجابت حاجات - خواب خوب دیدن - بهبود یافتن صرع و بیهو شی .

 

93- ضحی :شهادت دادن همه چیز به نفع او در قیامت - به بهشت رفتن - شفاعت حضرت محمد (ص) - اعطای حسنات - بازگشت گمشده - حفاظت شیئ مخفی .

 

94- انشراح : شهادت دادن همه چیز به نفع او در قیامت - به بهشت رفتن - اعطای یقین و سلامتی - درمان سینه درد - درمان بند آمدن ادرار - رفع بیماری قلب درد - شفای زکام و سرماخوردگی .

 

95- تین :رسیدن به بهشت - رسیدن به پاداش بسیار - رفع ضرر غذا .

 

96- علق : شهید از دنیا رفتن - همانند کسی است که در رکاب پیامبر جنگیده - پاداش تلاوت یک جزء از قرآن - در امان ماندن از غرق شدن - در امان ماندن انبار از آفت دزد - دفع بلاهای سفر .

 

97- قدر : گوئی در راه خدا جهاد کردن - بخشوده شدن گناهان - پاداشی همچو یک ماه روزه گرفتن در رمضان - در امان ماندن انبار از آفت و دزد - همنشینی با بهترین مخلوقات در قیامت - درمان لرزه های اعضای بدن - در پناه خداوند بودن- حفظ اموال - افزایش برکت انبار غله .

 

98- بینه : بیزاری از مشرکان - پیوستن به دین حضرت محمد (ص) -در زمره مؤمنان برانگیخته شدن - آسان شدن محاسبه در روز قیامت - درمان لقوه - رسوا شدن دزد - درمان یرقان - درمان آب مروارید و پیسی- رفع هر نوع آماس - سود بخشیدن به زن باردار .

 

99- زلزال : رفع زلزله - نمردن با بلایای دنیایی - خارج شدن آسان روح از بدن - رسیدن به منزلگاه بهشتی - همراهی فرشتگان - رسیدن به پاداش تلاوت ربع قرآن - رسوا کردن دزد -رهایی از ترس - دفع لرزش بدن .

 

100- عادیات : مبعوث و همنشین شدن همراه حضرت علی (ع) - رسیدن به پاداش تلاوت کل قرآن - ادای سریع قرض - رفع بیماری ترس و تشنگی .

 

101- قارعه : در امان ماندن از دجال و آتش جهنم - سنگین گشتن ترازوی احسان - گشوده شدن در رحمت - فزونی رزق- آسان گشتن کار برای انسان محروم - نیکو گشتن تجارت .

 

102- تکاثر : رفع عذاب قبر - مقرر داشتن صواب صد شهید - ایستادن چهل ردیف فرشته در نماز با وی - رفع بازخواست - بخشوده شدن گناهان - در پناه خدا بودن .

 

103- عصر : برانگیخته شدن با چهره خندان و درخشان در قیامت - اعطای حسنات - عاقبت به خیر شدن - از جمله پیروان حق و حقیقت شدن - حافظ اشیاء مدفون .

 

104- همزه :دفع فقر - فزونی رزق - دفع مرگ بد - اعطای پاداش - درمان درد چشم .

 

105- فیل :شهادت دشت ها ، بیابان ها و کوهها به نماز گزار بودن او در قیامت - بازخواست نشدن در قیامت - در امان ماندن از عذاب و مسخ نشدن در دنیا - توان اینکه هدفش را خرد سازد - به لرزه افتادن لشکر دشمن - قوت دادن قلب .

 


[ یکشنبه 93/3/11 ] [ 7:42 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 462005