سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب قرآنی و طب اسلامی ایرانی
 
قالب وبلاگ
روغنهای شفابخش از این جمله موارد است که به آن می پردازیم. این روش آروماتراپی نام دارد. در آروماتراپی ، روغنهای مالدینی خاصی برای ماساژ استفاده می شود که برای درمان بسیاری از دردها سودمندند.صرف نظر از اثرات درمانی که این روغنها ممکن است داشته باشند، ماساژ اصولا با تحریک انتهاهای عصبی و ایجاد تاثیرات ذهنی می تواند سبب ایجاد احساس آرامش و رفع انقباض های دردناک عضلانی و تسکین درد شود. آروماتراپی در سالهای اخیر تا 70 درصد موفقیت آمیز بوده ، ولی در عین حال سوئاستفاده های تجاری که در این زمینه وجود دارد می تواند سبب زیانهای بی شماری شود.در حال حاضر و تحت قوانین مجدد کسی با عنوان متخصص آروماتراپی فعالیت نمی کند، اگر چه رشته های آموزشی و دستیاری وجود دارد که تا حدودی به کم و کیف این روشهای درمانی می پردازد.بسیاری از داروها و موادی که به این منظور به کار می روند در صورت نظارت صحیح نداشتن متخصصان ، ممکن است عوارض جانبی در برداشته باشند و سبب بروز مشکلات زیادی از قبیل سوختگی های پوستی ، بثورات و بیماری های خاص پوستی و گاهی سقط در زنان حامله شوند.یکی از محققان ، روشهای آروماتراپی را در یک طرح 3ساله آزمایشی ، روی بیماران آماده عمل جراحی مطالعه کرده است.او در این آزمایش با استفاده از روغنهای اصلی که برای این روش درمانی توصیه شده ، بیماران را تحت ماساژ پوست قرار می دهد. به نظر او در این روش 100درصد موفقیت وجود دارد.بسیاری از بیماران که پیش از عمل دچار اضطراب و تنش روحی و افزایش فشار خون ناشی از آن هستند به وی معرفی می شوند. آروماتراپی می تواند کاهش قابل ملاحظه ای در فشار خون ناشی از استرس ایجاد کند.از آنجا که بسیاری از موارد لغو شدن عملهای جراحی به علت افزایش فشار خون بیمار پیش از عمل است ، این روش بدون نیاز به داروهای ضداضطراب و کاهش دهنده فشار خون می تواند از به تعویق افتادن عمل جراحی جلوگیری کند. به نظر این محقق ، بیمارانی که پیش از عمل از ماساژ درمانی برخوردار بوده اند پس از عمل جراحی نیز درد کمتری خواهند داشت و از احساس آرامش بیشتری برخوردارند. معمولا ترکیبات دارویی زیادی با مقاصد آروماتراپی در فروشگاه ها عرضه می شود در حالی که اطلاعات کلی درباره آنها وجود دارد.
انتظار می رود با هماهنگی میان کارخانجات تولید این مواد و متخصصان مجرب ، راهنمای چگونگی استفاده از این مواد، روشهای نگهداری ، مقدار مصرف و عمر مفید آنها روی برچسب های واضح و مطمئن درج شود.مشکل عمده ای که در ارتباط با مصرف این نوع داروها پیش می آید مصرف بیش از حد آن به وسیله افراد عادی است. از آنجا که غلظت زیادی از ماده موثر در مقدار کمی از این داروها وجود دارد معمولا چند قطره از آن کافی است ؛ اما متاسفانه بیماران مقدار زیادی از آنها را به کار می برند و بعد با بثورات و ضایعات پوستی شدید به پزشک مراجعه می کنند.
به عقیده دانشمندان ، انرژی مثبت آروماتراپی کاملا ذهنی است.
یک تیم تحقیقی در دانشگاه مونیخ ، در مطالعات خود دریافته اند آب می تواند همان تاثیر روغنهای مالیدنی گران قیمت را داشته باشد. به عقیده این گروه، کافی است بیمار باور کند که از داروی واقعی برای او استفاده شده است تا اثرات مورد نظر در او ایجاد شود.
آنها در یک طرح آزمایشی دو گروه از افراد را انتخاب کردند. (این افراد داوطلبانه انتخاب شده بودند) داوطلبان از ماسکهای مخصوص استفاده کردند تا بویی حس نکنند. برای یک گروه ، داروی اصلی که اثر آن برای همه افراد شناخته شده بود و برای گروه دوم ، آب استفاده کردند.نتایج این تحقیق حاکی است تفاوت زیادی در زمان واکنش میان دو گروه وجود نداشت. این نشان می دهد که آروماتراپی می تواند اثرات دارونما را داشته باشد. بیمارانی که به درمان خود ایمان دارند، واقعا احساس سلامت را به دست می آورند.روغنهایی که در این روش کاربرد دارد، بیشتر از نعناع ، یاس و گیاهان موثر درمانی دیگر گرفته شده اند. علاوه بر مصرف این مواد به صورت روغنهای مالیدنی ، گاهی از آنها به صورت اسپری های استنشاقی هم استفاده می شود.مقایسه اثرات درمانی مطلوب داروهای مالیدنی یا استنشاقی نیز برنامه دیگری است که دانشمندان در حال بررسی آن هستند. به هر حال این روش همراه با اثرات مثبت ، علمی است که با تجزیه مکانیسم های خوددرمانی در بیمار عمل می کند.معرفی روشهای طب مکمل به بیماران مساله بسیار مهمی است که پزشکان باید بدان توجه کافی داشته باشند. بیمارانی که با داشتن اطلاعات کافی درباره هریک از روشهای درمانی ، آن را انتخاب می کنند معمولا نتایج بهتری نشان می دهند.با افزایش ارتباط میان بیمار و پزشک انتخاب روشهای درمانی آگاهانه تر انجام می شود و نتایج مطلوب تری نیز حاصل خواهد شد. دکتر کندی ، سخنگوی دانشکده پزشکی معتقد است درمان های مکمل درواقع درمان حمایت کننده هستند و نباید به عنوان جایگزین طب سنتی محسوب شوند، چراکه در بعضی موارد درمان های مکمل پایه مستند و علمی ندارند و حتی ممکن است خطرناک باشند.اولین وظیفه ما به عنوان پزشک حمایت از سلامت بیمار در تمام شرایط است ؛ بنابراین آگاهی کامل از اصول طب مکمل و آشنا کردن بیمار با آن از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

[ جمعه 92/7/26 ] [ 5:30 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]

 

با انتشار این گزارش بسیاری از مردم دیگ و ماهیتابه های خود را دور انداخته و از هر چیز دیگری که فلزی بود دوری کردند از جمله داروهای ضد افسردگی. امروز شایعات همچنان به قوت خود باقی است، ولی مطالعات نشان داده که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. در اینکه آلومین سمی است هیچ شکی وجود ندارد، این فلز همه جا وجود دارد و مواجهه با آن عملا غیر ممکن است. در عین حال دانشمندان شک دارند میزان آلومین موجود در داروهای ضد افسردگی خطرناک باشند.از تمام مطالعاتی که این شایعات را بررسی کرده اند، دست کم یکی از آنها در سال 1990 ارتباطی را بین این دو مورد پیشنهاد کرد، ولی این مطالعه که عادات 130 بیمار را با افراد سالم مقایسه کرده بود یک ایراد بزرگ داشت و آن اینکه حضور بیماران آلزایمری در میان نمونه ها ارزش علمی و قابل اعتماد بودن مطالعه را زیر سوال برده بود.
مطالعات متعدد دیگری تئوری آلومین را مورد بررسی قرار دادند. آخرین آنها 6 هزار و 615 نفر را چندین سال مورد مطالعه قرار دادند. تمام این افراد داروهای ضد افسردگی یا ضد اسید یا داروهایی با منابع فلزی مصرف می کردند. دانشمندان نکته ای دال بر افزایش خطر ابتلا به آلزایمر در این افراد تشخیص ندادند. خب، حالا تکلیف آلومین موجود در مغز افراد آلزایمری چه می شود؟ دانشمندان می گویند وجود این ماده ممکن است نتیجه آْلزایمر باشد نه علت اولیه ایجاد آن. سلول های در حال مرگ قادر به حذف سموم نیستند و سطح بیشتری از فلز داخل آنها جمع می شود.

[ جمعه 92/7/26 ] [ 5:29 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]
محقق و پژوهشگر طب قرآنی:
تفکر در آیه 24 سوره عبس درمان بسیاری از بیماری‌های انسان است

محقق و پژوهشگر طب قرآنی گفت: اگر همه به آیه 24 سوره عبس با دید تفکر بنگریم بسیاری از مشکلات تغذیه‌ای جامعه درست شده و امروز شاهد این همه بیمار و بیماری‌های گوناگون در کشور نبودیم.

خبرگزاری فارس: تفکر در آیه 24 سوره عبس درمان بسیاری از بیماری‌های انسان است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جلیل بابایی در کارگاه آموزشی تغذیه و سلامتی در قرآن با موضوع افسردگی در جامعه امروز اظهار داشت: وقتی جامعه کنونی ما به سمتی سوق پیدا کند که نقش قرآن و عترت کمرنگ شود و برای ما از ائمه معصومین (ع) و بانوی دو عالم چیزی نگفته باشند و حتی خود ما هم سعی نکنیم به زندگی آنها نگاهی داشته باشیم هر روز که بگذرد وضع روحی و روانی جامعه بدتر خواهد شد.

وی با طرح این سئوال که چند درصد مردم می‌دانند که ائمه اطهار(ع)، بزرگان و نیاکان ما از چه غذاهایی استفاده می‌کرده‌اند و آنها ما را به چه چیزهایی سفارش کرده‌اند، افزود: اگر همه به آیه 24 سوره عبس با دید تفکر بنگریم، بسیاری از مشکلات تغذیه‌ای جامعه درست شده و امروز شاهد این همه بیمار و بیماری‌های گوناگون در کشور نبودیم.

محقق طب قرآنی در ادامه بحث موضوع افسردگی، ‌با اشاره به اهمیت توجه به افسردگی زمستانی گفت: در زمستان نور کم می‌شود و تجمع انسان در یک محل برای ساعات طولانی باعث زیاد شدن فکر و خیال می‌شود و علاوه بر حبس در محل، حبس فکری هم اتفاق می‌افتد، حال اگر این شرایط همراه با تغذیه بدی هم باشد و گروه ویتامین‌های B در غذا پایین بیاید، هورمون فلاتونین در خون ترشح شده و بیشترین اختلالات خلق‌ و خو ایجاد می‌شود.

وی به تغییر شیوه تغذیه،‌ ایمان و توسل به خداوند و خواندن مستمر قرآن با معانی برای بهبود افسردگی اشاره کرد و یادآور شد: برای درمان چند نکته مهم است، که اولین نکته زود بیدار شدن از خواب است، چراکه در ابتدای صبح ازت هوا پایین است و انسان اکسیژن خالص دریافت می‌کند و پیاده‌روی در این شرایط برای مغز بسیار مفید است و در زمستان هم باید ادامه یافته و خود را در خانه حبس نکنیم.

بابایی افزود: خوردن گوشت‌های سرد خصوصاً گوشت گاو و گوساله و فست‌فودها این بیماری را تشدید می‌کند و عوارض خود را بعد از مدتی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یبوست عامل اولیه بسیاری از بیماری‌های دیگر است، ادامه داد: یبوست ام‌المرض است و اگر روده‌ها خوب کار نکنند، فرد دچار عصبانیت می‌شود، اما اگر روده‌ها سالم باشند، ویتامین B تولید کرده و فرد آرام است.

استاد طب قرآنی با اشاره به اینکه دو عضو مهم برای درمان افسردگی کبد و روده بزرگ است، بیان داشت: برای پیشگیری و درمان باید از غذاهایی استفاده کنیم که اسید فولیک، آهن و امگا داشته باشند و هرگز قرص‌های اسید فولیک توصیه نمی‌شود، چراکه این قرص‌ها نه‌تنها ویتامین B را از بین می‌برند، بلکه باید میوه‌ها و سبزیجات که سرشار از ویتامین و املاح هستند، جایگزین شوند.

وی با اشاره به برخی مواد غذایی برای جلوگیری از افسردگی خاطرنشان کرد: در قرآن به انجیر و زیتون اشاره شده که این دو در رفع افسردگی بسیار نافذند، آش جو،‌ گوشت شترمرغ و شیربادام و شربت عسل، درمان قطعی افسردگی هستند و ‌استنشاق گلاب، تهیه شربت مویز و دمنوش گل زرد و نداشتن یبوست در درمان این بیماری مؤثر است.

بابایی در ادامه این برنامه آموزشی با موضوع افسردگی به مشکلاتی که برای تشکیل این کلاس‌ها و درمان بیماران از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی مسئولان نمی‌خواهند صحبت منطقی را بپذیرند.

وی افزود: ما تاکنون با روش اصلاح تغذیه چندین بیماری سرطانی و صعب‌العلاج را به کمک پروردگار و قرآن درمان کرده‌ایم و تمامی شواهد و مدارک پزشکی این بیماران حاضر است و خود آنها هم صحیح و سالم حاضرند و به زندگی خود مشغولند، اما برخی نمی‌خواهند این واقعیت‌ها را ببینند و دائماً سنگ‌اندازی می‌کنند.

این محقق قرآنی خاطرنشان کرد: ما اگر خانه به خانه هم شده برای درمان بیماری و تغییر آداب و تغذیه مردم می‌رویم و هیچ ترس و ابایی نداریم، چراکه همه فعالیت‌هایمان بر مبنای ترویج قرآن است.


[ جمعه 92/7/26 ] [ 5:8 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]
[ جمعه 92/7/26 ] [ 5:4 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]

 

برخی بیماری‌های شایع و آب میوه‌هایی که در درمان این بیماری‌ها مفید هستند در پایین ذکر می‌شود:

درمان ترش کردگی : انگور، پرتغال، mosambi، هویج و اسفناج.

درمان آکنه : انگور، گلابی، آلو، گوجه فرنگی، خیار، هویج، سیب زمینی و اسفناج.

درمان آلرژی‌ها : زردآلو، انگور، هویج، چغندر و اسفناج.




درمان تصلب شرایین : گریپ فروت، آناناس، لیموترش، کرفس، هویج، کاهو و اسفناج.


درمان کم خونی : زردآلو، آلو خشک، توت فرنگی، انگور قرمز، چغندر، کرفس، هویج و اسفناج.

التهاب مفاصل: آلبالو، آناناس ، سیب ترش، لیموترش، گریپ فروت، خیار، چغندر، هویج، کاهو و اسفناج.

درمان آسم: زردآلو، لیموترش، آناناس، هلو، هویج، تربچه و کرفس.

درمان برونشیت: زردآلو، لیموترش، آناناس، هلو، گوجه فرنگی، هویج، پیاز و اسفناج.

درمان بیماری‌های مثانه : سیب، زردآلو، لیموترش، خیار، هویج، کرفس، جعفری و شاهی آبی.

درمان سرماخوردگی : لیموترش، پرتغال، گریپ فروت، آناناس، هویج، پیاز، کرفس و اسفناج.


[ چهارشنبه 92/7/24 ] [ 5:23 عصر ] [ بهزاد دادده قلعه جوق ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 461583